martes, 19 de agosto de 2008

PEDALS DE FOC (II)

PEDALS DE FOC.

SEGONA ETAPA.16/08/2008

LES ESGLÉSIES - SON DEL PI.
ETAPA 80KM; TOTAL 163KM

8.00H Esmorzar comunitari. Resulta curiós tot un menjador ple de gent amb roba ciclista. Fa ambientillo.
8.30H Preparació de les bicis. Igualment, tot el pati ple de ciclistes posant a punt les bicis...Ja estic preparat però espero als companys d'habitació per sortir junts.
9.20H Per fi sortim! Al km 2 del dia comença el Coll de l'Oli, 5è port de la Pedals. Esperava que els companys rodéssin una mica més...com que és tard i jo que he d'anar lluny que ells, opto per anar tirant.
9.30H Arribo a 2 ciclistes més. Fem una mica de broma. Després arribo a 2 més que no donen tanta conversa.
10.00H El final del port és un sender no ciclable, però amb la calma s'hi arriba...quan estic fent les fotos de rigor ja sento els crits que em llença el més animat del grup, que si ja preparo el vermout, etc. Formem un grupet de 5. Ah!També fan broma de l'antiguitat de la meva bici... sens dubte és la més vella i poc equipada de totes les que he vist i veuré durant la travessa.
10.30H Aguiró. Fins a aquest poble hem passat 3km de descens poc ciclable, baixant constantment de la bici. Ens creuem bastants ciclistes que fan la traspirinenca!

11.00H Al descens per carretera i uns kms de pujada per arribar a la Torre, he perdut els companys. Arriben al Control de la Torre quan ja estic acabant d'esmorzar. Els podria esperar però als peus del Triadó, vist el seu ritme, que amenaça pluja i que ells només van fins a Espot, crec convenient anar fent. Així, quan acabo l'esmorzar vaig tirant.
11.30H Després de 4kms de carretera fins Espui que ja va picant al 4 o 5%, comença l'ascensió al 6è port de la Pedals, el Coll de Triadó. És el rei de la travessa perquè és el més llarg, 12km al 7,5%, el de més desnivell (quasi 1000m) i el que et puja més alt (per sobre dels 2100m). Amb tot, el Triadó és el menys traïdor dels ports. Ho dic perquè el seu pendent és bastant constant i menys fort que els altres ports. Això per a mi que només duc 7 pinyons i alforges molt carregades ja em va bé perquè puc pujar a ritme.
13.15H Coll de Triador. Esplèndida pujada, còmoda i molt maca, plena de "paelles". A més, pluvisquejant i a uns 8ºC és un luxe per un esforç continuat. Estic molt "content i satisfet".

13.45H Porto una estona "planejant" per una pista als peus del Montsent de Pallars vora els 2100m d'alt. Plou més i fa fred de debò. Vull menjar alguna cosa i decideixo esperar a un berenador que hi ha a mitja pista, que tenia una petit cobert. Ho recordo d'un dia que vam fer aquesta pista amb els pares de l'Anna amb 4x4.

14.00H Arribo i hi ha tota una família dinant a sota de la teuladeta...Em faig un raconet i trec el fuet i les avellanes. Llavors comencen a oferir-me de tot el que tenen...em vaig animant i acabo menjant botifarra, llom, un ou dur, formatge i no sé que més...xerrem una estona i ens fem una foto per recordar el moment. He d'anar tirant perquè començo a tremolar pel fred, sort del vi que em donen, que em cau fantàstic! Amb aquesta mostra de solidaritat marxo animat i emocionat, m'ha recordat els millors moments del Camí de Sant Jaume!

15.00H Ara vénen uns moments inoblidales, rodant ràpid a 2100m, mentre pluvisqueja amb boira o núvols que neixen del terra, entre vaques i cavalls, algun moment de ressol..."Espectáculo dantescoooo" vaig dient amb veu de butanito. Moment d'aquells que no tenen preu.



15.30H Arribo a Espot-Esquí al punt de control després d'uns kms de trepidant baixada per una pista d'esquí de fons. Torno a dinar! Pasta i xurrasco, excel.lent! Quan estic a les postres "crema de llimó", arriben 2 dels del coll de l'Oli, que fan nit allà.

16.30H Surto al carrer i ja no plou i ha sortit al Sol! Amb la panxa plena, mitja ampolla de vi, la llum tan maca del sol després de la pluja i la carretereta d'Espot a Son que és com un passeig-mirador sobre la Vall d'Àneu faig com 20 paradetes i 40 fotos...no tinc cap pressa i el païsatge s'ho val. Fins i tot em surt un petit cèrvol bastant a prop!










17.30H Arribo a Son. Final d'etapa. Entro al refugi i sento "Hombre! mira quien está aquí!". Són César i Mamen, la parella de Saragossa.

18.30H Després de dutxar-me i instal.lar-me surto a trucar i visito l'església. Pujo al campanari romànic per fer fotos! Després trobo el César i fem un volt pel poble, que és molt maco.

20.30H Sopem tots tres plegats tot parlant de viatges en bici i altres temes. Ells, amb la seva furgo fan un munt de rutes. I han fet moltes travesses de BTT (2 transpirinenques, Marroc, Islàndia...) En fi, que se'm posaven les dents llargues. A més, de la seva experiència sempre treus algun bon consell.

22.30H Sopats i feta la sobretaula, sortim una estoneta a veure l'eclipsi de lluna...i bona nit!

Bé, uns més que altres...hi havia un grup de Mataró, a un li dien la Harley per com roncava. Pobre, el van enviar a dormir al pis de baix...tot i això adalt hi havia "la 125". A mi em van despertar més els que es queixaven d'ell que el propi roncador. Ja se sap.
Moltes més fotos a:

No hay comentarios: